hiep hiep hoera

Stichting Taai bestaat 1 jaar.

Wij zijn jarig! Hiep Hiep Hoera!

Vandaag is het 8 februari 2021. Precies een jaar geleden dat Stichting TAAI geboren werd.

Lieve vrienden, donateurs, supporters, medici, ambassadeurs, vakmensen, bandjes kopers en eigenlijk gewoon iedereen die Stichting TAAI tot zo’n hechte en strijdbare familie maakt.

Misschien was je erbij of had je erbij willen zijn, maar denk dat we geen woord liegen als we zeggen dat we die avond iets raakten. De ontroerende interviews met moeder Daphne en met Daniel & Sam; hoofdrolspelers op de avond. En het was rond de klok van 22:30 uur, toen we live vanuit HAL4 in Rotterdam en in veel kroegen door Nederland iets omarmde waarvoor we ons met zoveel lieve en enthousiaste mensen wilden gaan inzetten; het vinden van Het medicijn tegen Cystic Fibrosis, kortweg CF of wel de ongeneeslijke Taaislijmziekte.

En daar  waar borelingen vaak nauwelijks kunnen staan na een jaar, heeft Stichting TAAI al zulke enorme stappen en sprongen gemaakt. Donateurs stonden op. Half Bekend Nederland omarmde ons… van Yvon Jaspers tot zelfs rebel Lil Kleine. We kregen een lijflied met ‘Hou me vast’… Xander de Buisonjé vanuit het hart. Tijdens Wereld CF Dag 8 september renden we van Utrecht naar Rotterdam, in estafette, we haalden geld op en heel veel pers. We kochten dennenbomen, stuurden ze met mooie auto’s op pad en tuigden ze op …met TAAI kerstballen en al. Een cheque die er niet om loog. En zo konden we onlangs de grootste en trotste sprong maken binnen ons 1 jarige bestaan; een subsidie van 450.000 euro aan Erasmus MC voor hoopgevend onderzoek met betrekking tot genezing van Taaislijmziekte… TERRIFIC is haar naamTAAI Erasmus Research Initiative to Fight CF.

Hoe dankbaar zijn we jou (in welke vorm dan ook) voor waar we nu 366 dagen na dato staan. Dit hadden we nooit maar dan ook nooit zonder jullie allemaal kunnen bereiken. Een verjaardag die we helaas om bekende redenen niet met elkaar kunnen vieren (die halen we in) maar dat neemt niet weg dat we ons gevoel voor jou, speciaal vandaag, niet onder stoelen of banken willen steken.

En eerlijkheid gebiedt ook te zeggen dat de weg nog lang is… een weg naar een wereld zonder CF. Dat we nog lang zullen moeten strijden, dat we nog heel veel deuren en onderzoeken door zullen moeten en waarbij tijd niet in ons voordeel tikt. Maar we zijn er diep van overtuigd dat we met jouw steun, energie, ideeën of welke inzet dan ook ons ultieme doel samen gaan halen; die doorbraak gaat er komen.

Want lang zullen ze leven! Hiep, hiep, hoera!

Met dankbare en feestelijke groet,

René, Michael, Linsey, Daphne, Rob

Bestuur Stichting TAAI

Wij houden jullie via onze nieuwsbrief op de hoogte over o.a. updates en onze evenementen.