Take action

Mei 2021

Café aan Zet heeft gelopen voor Stichting TAAI

Heb jij de barre tocht van Peet & Chell gevolgd?

Ze liepen van Rotterdam naar Assen… een idee dat ontstond, omdat deze twee mensen, bij wie het horecabloed door de vaten giert, het thuiszitten niet meer volhielden. Peet & Marichelle bedachten om te blijven wandelen, totdat hun geliefde zaak Café aan Zet weer open mag. Zondag 2 mei liepen zij hun geliefde terras van Café Aan Zet op na een barre tocht met heel veel mooie momenten, nieuwe contacten en natuurlijk ook blaren op de voeten. De teller loopt nog door maar dat ze een mooi bedrag voor TAAI hebben opgehaald is één ding dat zeker is. Zodra dit mogelijk is organiseren wij samen met Peet en Chell een mooi moment waarop het bedrag bekendgemaakt wordt.

Volg peet en chell

Een warm ontvangst voor Peet & Chell door enkele bestuursleden en ambassadeurs van TAAI EN door Melle, onze jongste TAAI ambassadeur

April 2021

It's our Case zet zich in voor TAAI!

Vier eindexamenkandidaten HAVO van het Wolfert Lyceum Bergschenhoek hebben voor het jong Ondernemen project It’s our Case opgericht. Zij verkochten telefoon hoesjes, maakten hiervoor een mooie website en staken veel tijd in het online promoten van hun product. Naast het binnenhalen van aandeelhouders en het verkopen van de hoesjes, kozen zij ervoor een gedeelte van de opbrengst te doneren aan Stichting TAAI. Het prachtige bedrag van 520,85 EURO werd overhandigd aan Bestuurslid Rob Meijer.

Heel veel dank aan Pim, Megan, Merel en Finn voor dit toffe ondernemersproject, waarbij jullie hebben bewezen ook maatschappelijk betrokken te zijn!

Pim, Merel, Megan en Finn reiken de Cheque uit aan Bestuurslid Rob Meijer

April 2021

Elevating Events Veiling voor TAAI

Drie gedreven HBO studenten Communicatie van Hoge School Rotterdam hebben als schoolopdracht een online veiling georganiseerd en kozen Stichting TAAI uit als opdrachtgever. Zij hebben de online veiling vanuit Muller & Co op geheel eigen wijze vorm gegeven. Vol trots werd de cheque van maar liefst 3.350,- EURO uitgereikt aan Rick Ruisch en Sam Hooreman van Stichting TAAI.

Heel veel dank Evan, Anne en Mathijs voor jullie inzet en gedrevenheid!

Sam en Rick Ruisch van TAAI ontvangen de cheque van Elevating Events

Februari 2021

Café aan Zet loopt voor Stichting TAAI

Lopen van Rotterdam naar Assen… een idee dat ontstond omdat deze twee mensen, bij wie het horecabloed door de vaten giert, het thuiszitten niet meer volhielden. Peet & Marichelle bedachten om te blijven wandelen totdat hun geliefde zaak Café aan Zet weer open mag. Wanneer dat is weet niemand… Een goede vriendin opperde aan deze wandeltocht een goed doel te koppelen en zij kozen voor Stichting TAAI. Via mywalkings.com houden Peet & Chell een blog bij over hun belevenissen, en dat zijn er inmiddels heel wat. Interviews in het AD, lokale bladen en tv zenders, hun prachtige initiatief wordt opgepakt, want het is gewoon heel bijzonder dat je in deze tijden je hart openstelt en je inzet voor een goed doel! Peet & Chell blijven wandelen en hopen op nog veel meer donaties, zodat zij – wanneer de horeca weer open mag – een mooi bedrag kunnen overhandigen aan TAAI!

DONEER EN HELP MEE HUN DOEL TE BEHALEN

Januari 2021

STUUR een Kerstboom

Met de geweldige actie ‘Stuur een Kerstboom’ hebben we maar liefst 23.166,99 Euro opgehaald!

Afgelopen november startte Stuur Chauffeurs de actie ‘Stuur een Kerstboom’, waarbij de opbrengst geheel naar Stichting TAAI zou gaan. De actie is breed gedeeld en zelfs in de media geweest. Begin december hebben de chauffeurs van @stuurchauffeurs zich ingezet om alle 500 bestelde kerstbomen op tijd bij iedereen thuis te krijgen. Dit is gelukt met een fantastisch resultaat!

Vanmorgen hebben Arthur & Robin van @stuurchauffeurs de cheque overhandigd aan Sam Hooreman van Stichting TAAI.

Dank jullie wel Stuur Chauffeurs voor dit initiatief en Van Mossel Mercedes-Benz voor het beschikbaar stellen van de voertuigen en natuurlijk aan de chauffeurs voor hun inzet met het bezorgen van alle kerstbomen!

STUUR Chauffeurs

Sam van TAAI en Arthur en Robin van Stuur Chauffeurs zijn maar wat trots op deze geslaagde actie

December 2020

Rabobank

Ook de Rabobank omarmt TAAI tot CF te genezen met een donatie van 500,- Euro! Veel dank Shirley voor dit initiatief!

Shirley overhandigt de Cheque aan Bestuurslid Linsey

December 2020

Ooms Makelaars

Zo aan het eind van het jaar waarin zoveel tegen zit voor velen kunnen wij als Stichting ook wel een steuntje in de rug gebruiken. Ooms Makelaars IJssel- en Lekstreek draagt TAAI een warm hart toe en heeft een mooie donatie gedaan van 500,- Euro. Heel veel dank Illana Kalden voor dit prachtige initiatief!

Ooms Makelaars

Linsey Ruisch, Bestuurslid TAAI, nam de cheque van Illana Kalden in ontvangst

Oktober 2020

Mooi van Moos

Met de verkoop van bijzondere kerstballen heeft Mooi van Moos een prachtig bedrag van 1.000,- Euro gedoneerd aan TAAI.

Wanneer je er achter komt dat 1 op de 30 mensen in Nederland drager is van een foutje in het CF-Gen, kun je niets anders dan jezelf afvragen: hoe groot is de kans dat jij zelf, je kindje, je neef of nichtje of iemand anders dichtbij je, wordt getroffen door CF.

In een tijd dat we als mensheid zoveel kunnen, the sky the limit is en we ons vaak als mens onoverwinnelijk voelen, lijkt het bijna ongeloofwaardig dat er nog geen medicatie is die alle vormen van CF doeltreffend aanpakt en daarmee vele levens verlengt.

Geld maakt over het algemeen niet gelukkig. We weten wel zeker dat meer geld resulteert in meer wetenschappelijk onderzoek en uiteindelijk in medicatie die aanslaat bij alle vormen van CF, kortom minder verdriet en meer geluk. Dat is toch wat je anderen gunt.
Mooi van Moos heeft zich ingezet voor Stichting Taai en doneert met liefde. We kunnen niks meer dan hopen dat jullie ook met liefde doneren.

Mooi van Moos

De kerstballen van Mooi van Moos

July 2020

KLM supports TAAI

Koen Hesseling, a KLM employee with a golden heart. Koen is retiring and asked a donation to TAAI as parting gift. No less than 7310 euros has been collected for scientific research, by KLM employees.

Koen Hesselink (left) with Jos, ambassador of TAAI foundation, and his daughters.

June 2020

John Vos

John has a remarkably positive way of living with his disease. One of his passions was music, especially playing the piano.

To express his emotions and grief, John made a piano song named Aurora. John continued making music regarding his disease. With every hospitalisation he composed his songs the hall of the EMC. This all has become a beautiful cd with his piano songs, named ‘Aurora pianosongs of comfort and hope’. All songs and lyrics have an inspiring story.

John has first released his cd in 2018, he wanted to donate all proceeds to a cure Cystic Fibrosis. Unfortunately, he became too sick to realise his dreams.

Now, the cd has been remastered and postuum has re-released the cd. His family and friends have donated all proceeds of the cd to TAAI foundation.

We proud that the proceeds of 750, – euros have benefitted our foundation.

John Vos achter zijn geliefde piano

May 2020

Chez Jan

TAAI action at Chez Jan

On the occasion of the 50th anniversary of TAAI ambassador Marcel den Ouden an TAAI action was held on Sunday the 3rd of May. No gifts for Marcel, but donations to TAAI! He also sold TAAI foundation bracelets, and to top it all off he donated 50 cents to TAAI with every hotdog sold. The Chez Jan action continued another week.

www.chezjan.nl

Ambassadeur Marcel den Ouden

March 2020

Personal training lounge

TAAI week at personal training lounge

All members of personal training lounge from Bergschenhoek were challenged to join a series of challenges. Members paid 5, – euros per challenge extra. It is truly heart-warming how many members joined these challenges. A stunning 2.415 euros was collected.

www.personaltraininglounge.nl

Overhandiging cheque aan de voorzitter van TAAI, René Pronk

January 2020

Creative cocktail

Dick Kuyten of creative cocktail has given all his relations a TAAI foundation bracelet as new year’s gift. No new years’s gift filled with treats but one with a clear message, CF has to become curable and we should all commit to reaching that goal.

www.creativecocktail.nl

Blijf op de hoogte van onze strijd tegen CF

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief