Kom in actie

April 2021

It's our Case zet zich in voor TAAI!

Vier eindexamenkandidaten HAVO van het Wolfert Lyceum Bergschenhoek hebben voor het jong Ondernemen project It’s our Case opgericht. Zij verkochten telefoon hoesjes, maakten hiervoor een mooie website en staken veel tijd in het online promoten van hun product. Naast het binnenhalen van aandeelhouders en het verkopen van de hoesjes, kozen zij ervoor een gedeelte van de opbrengst te doneren aan Stichting TAAI. Het prachtige bedrag van 520,85 EURO werd overhandigd aan Bestuurslid Rob Meijer.

Heel veel dank aan Pim, Megan, Merel en Finn voor dit toffe ondernemersproject, waarbij jullie hebben bewezen ook maatschappelijk betrokken te zijn!

Pim, Merel, Megan en Finn reiken de Cheque uit aan Bestuurslid Rob Meijer

April 2021

Elevating Events Veiling voor TAAI

Drie gedreven HBO studenten Communicatie van Hoge School Rotterdam hebben als schoolopdracht een online veiling georganiseerd en kozen Stichting TAAI uit als opdrachtgever. Zij hebben de online veiling vanuit Muller & Co op geheel eigen wijze vorm gegeven. Vol trots werd de cheque van maar liefst 3.350,- EURO uitgereikt aan Rick Ruisch en Sam Hooreman van Stichting TAAI.

Heel veel dank Evan, Anne en Mathijs voor jullie inzet en gedrevenheid!

Sam en Rick Ruisch van TAAI ontvangen de cheque van Elevating Events

Februari 2021

Café aan Zet loopt voor Stichting TAAI

Lopen van Rotterdam naar Assen… een idee dat ontstond omdat deze twee mensen, bij wie het horecabloed door de vaten giert, het thuiszitten niet meer volhielden. Peet & Marichelle bedachten om te blijven wandelen totdat hun geliefde zaak Café aan Zet weer open mag. Wanneer dat is weet niemand… Een goede vriendin opperde aan deze wandeltocht een goed doel te koppelen en zij kozen voor Stichting TAAI. Via mywalkings.com houden Peet & Chell een blog bij over hun belevenissen, en dat zijn er inmiddels heel wat. Interviews in het AD, lokale bladen en tv zenders, hun prachtige initiatief wordt opgepakt, want het is gewoon heel bijzonder dat je in deze tijden je hart openstelt en je inzet voor een goed doel! Peet & Chell blijven wandelen en hopen op nog veel meer donaties, zodat zij – wanneer de horeca weer open mag – een mooi bedrag kunnen overhandigen aan TAAI!

DONEER EN HELP MEE HUN DOEL TE BEHALEN

Januari 2021

STUUR een Kerstboom

Met de geweldige actie ‘Stuur een Kerstboom’ hebben we maar liefst 23.166,99 Euro opgehaald!

Afgelopen november startte Stuur Chauffeurs de actie ‘Stuur een Kerstboom’, waarbij de opbrengst geheel naar Stichting TAAI zou gaan. De actie is breed gedeeld en zelfs in de media geweest. Begin december hebben de chauffeurs van @stuurchauffeurs zich ingezet om alle 500 bestelde kerstbomen op tijd bij iedereen thuis te krijgen. Dit is gelukt met een fantastisch resultaat!

Vanmorgen hebben Arthur & Robin van @stuurchauffeurs de cheque overhandigd aan Sam Hooreman van Stichting TAAI.

Dank jullie wel Stuur Chauffeurs voor dit initiatief en Van Mossel Mercedes-Benz voor het beschikbaar stellen van de voertuigen en natuurlijk aan de chauffeurs voor hun inzet met het bezorgen van alle kerstbomen!

STUUR Chauffeurs

Sam van TAAI en Arthur en Robin van Stuur Chauffeurs zijn maar wat trots op deze geslaagde actie

December 2020

Rabobank

Ook de Rabobank omarmt TAAI tot CF te genezen met een donatie van 500,- Euro! Veel dank Shirley voor dit initiatief!

Overhandiging Cheque aan Bestuurslid Linsey Ruisch

December 2020

Ooms Makelaars

Zo aan het eind van het jaar waarin zoveel tegen zit voor velen kunnen wij als Stichting ook wel een steuntje in de rug gebruiken. Ooms Makelaars IJssel- en Lekstreek draagt TAAI een warm hart toe en heeft een mooie donatie gedaan van 500,- Euro. Heel veel dank Illana Kalden voor dit prachtige initiatief!

Ooms Makelaars

Linsey Ruisch, Bestuurslid TAAI, nam de cheque van Illana Kalden in ontvangst

Oktober 2020

Mooi van Moos

Met de verkoop van bijzondere kerstballen heeft Mooi van Moos een prachtig bedrag van 1.000,- Euro gedoneerd aan TAAI.

Wanneer je er achter komt dat 1 op de 30 mensen in Nederland drager is van een foutje in het CF-Gen, kun je niets anders dan jezelf afvragen: hoe groot is de kans dat jij zelf, je kindje, je neef of nichtje of iemand anders dichtbij je, wordt getroffen door CF.

In een tijd dat we als mensheid zoveel kunnen, the sky the limit is en we ons vaak als mens onoverwinnelijk voelen, lijkt het bijna ongeloofwaardig dat er nog geen medicatie is die alle vormen van CF doeltreffend aanpakt en daarmee vele levens verlengt.

Geld maakt over het algemeen niet gelukkig. We weten wel zeker dat meer geld resulteert in meer wetenschappelijk onderzoek en uiteindelijk in medicatie die aanslaat bij alle vormen van CF, kortom minder verdriet en meer geluk. Dat is toch wat je anderen gunt.
Mooi van Moos heeft zich ingezet voor Stichting Taai en doneert met liefde. We kunnen niks meer dan hopen dat jullie ook met liefde doneren.

Mooi van Moos

De kerstballen van Mooi van Moos

Juli 2020

KLM steunt TAAI

Koen Hesseling, een KLM-er met een gouden hart, gaat met pensioen en heeft als afscheidscadeau een donatie gevraagd voor Stichting TAAI. Maar liefst 7.310,- Euro is er door KLM-ers bij er elkaar gebracht voor onderzoek naar CF!
Dus ook de hele KLM steunt TAAI tot CF te genezen is!

Koen Hesseling (links) samen met Jos, Ambassadeur van Stichting TAAI, en zijn dochters

Juni 2020

John Vos

Opbrengst CD van John Vos ‘Aurora’
John Vos was CF patiënt en heeft helaas de strijd tegen deze ziekte op 28 januari jl. verloren.

John had een bijzonder positieve manier om zijn ziekte te kunnen dragen. Eén van zijn drijfveren was namelijk muziek en dan vooral het bespelen van de piano.

Hij heeft om zijn emoties en verdriet te kunnen uiten een pianonummer gemaakt genaamd Aurora. John is doorgegaan met het maken en schrijven van muziek omtrent zijn ziekte en bij alle ziekenhuisopnames componeerde hij zijn nummers in de hal van het EMC. Dit is zijn geheel een hele mooie cd geworden, met piano nummers en met als titel ‘Aurora pianosongs of comfort and hope’. Met prachtige nummers en teksten waarachter bij allen een verhaal zit.

John heeft in 2018 de cd voor het eerst voorzichtig uitgebracht en zijn wens was om de opbrengst te doneren aan de genezing van Cystic Fibrosis. Helaas is dit toen niet gelukt, hij werd te ziek.

Nu is de cd geremasterd, postuum opnieuw uitgebracht en heeft zijn familie en vrienden de opbrengst van de verkoop van de cd’s gedoneerd aan Stichting TAAI.

We zijn er trots op dat de opbrengst van 750,- Euro ten goede is gekomen aan onze Stichting!

John Vos achter zijn geliefde piano

Mei 2020

CHEZ JAN

TAAI Actie bij Chez Jan
Ter gelegenheid van de 50e verjaardag van TAAI ambassadeur Marcel den Ouden werd op zondag 3 mei bij Foodtruck Chez Jan een speciale TAAI actie gehouden. Niks geen cadeaus voor de jarige maar donaties aan TAAI! Ook werden er #stichtingtaai bandjes verkocht en als klap op de vuurpijl werd 0,50 per hotdog geschonken aan TAAI, wat heeft geresulteerd in een donatie van ruim 1.000,- Euro! Geweldige actie waar wij als TAAI bijzonder dankbaar voor zijn.

Van woensdag t/m zondag is de Foodtruck te vinden op het parkeerterrein van Lommerrijk (Straatweg 99, Rotterdam).

www.chezjan.nl

Ambassadeur Marcel den Ouden

Maart 2020

PERSONAL TRAINING LOUNGE

TAAI week bij de Personal Training Lounge
Alle leden van de Personal Training Lounge uit Bergschenhoek werden uitgedaagd om mee te doen aan challenges. Per challenge betaalden de leden 5,- extra. Hartverwarmend hoeveel leden hier aan mee wilden doen. Er is maar liefst 2.415,- Euro opgehaald!

www.personaltraininglounge.nl

Overhandiging cheque aan de voorzitter van TAAI, René Pronk

Januari 2020

CREATIVE COCKTAIL

TAAI Kerstgeschenk van Creative Cocktail
Dick Kuyten van Creative Cocktail heeft als eindejaarsgeschenk al zijn relaties een #stichtingtaai bandje geschonken. Geen kerstpakket vol goed bedoelde lekkernijen maar een mooi cadeau waarbij de boodschap heel duidelijk was, CF moet te genezen zijn en laten we ons hier samen voor inzetten!

www.creativecocktail.nl

Wil jij je ook inzetten voor mensen met cystic fibrosis (CF, taaislijmziekte)? Veel particulieren en bedrijven gingen jou al voor. Op deze pagina zie je inspirerende acties voorbij komen. Heb jij een leuk initiatief en hiervoor bijvoorbeeld wat foldermateriaal of een mooie dropflag van TAAI nodig? Neem contact met ons op om de mogelijkheden door te spreken.

Kom in actie voor TAAI en draag je steentje bij! Mail naar info@stichtingtaai.nl

SUPER DANK JE WEL VOOR JULLIE BETROKKENHEID EN BIJDRAGEN!

Blijf op de hoogte van onze strijd tegen CF

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief