Kom in actie

Wil jij je ook inzetten voor mensen met cystic fibrosis (CF, taaislijmziekte)? Veel particulieren en bedrijven gingen jou al voor. Op deze pagina zie je inspirerende acties voorbij komen. Heb jij een leuk initiatief en hiervoor bijvoorbeeld wat foldermateriaal of een mooie dropflag van TAAI nodig? Neem contact met ons op om de mogelijkheden door te spreken.

Kom in actie voor TAAI en draag je steentje bij! Mail naar events@stichtingtaai.nl

SUPER DANK JE WEL VOOR JULLIE BETROKKENHEID EN BIJDRAGEN!

Heel 2024

Transvenlo sport voor TAAI

it gehele jaar krijgen alle medewerkers van Transvenlo 4 extra verlofuren per maand om deze in te zetten voor een sportieve activiteit. Per uur verdienen zij geld wat gedoneerd wordt aan Stichting TAAI! Wil je Transvenlo steunen met deze actie? Check hun TAAI donatiepagina en doneer!!

Doneer

27 oktober 2023

Hogeschool Leiden voor TAAI!

Studenten van Hogeschool Leiden organiseerden een mooie golfactie op Golfcentrum Amsteldijk en er werden diverse andere acties opgezet ten bate van TAAI, wat een totaalopbrengst van maar liefst € 3.832,20 opleverde. Onder de bezielende leiding van ambassadeur Julius zetten studenten van Hogeschool Leiden zich geregeld in voor TAAI, wat steeds weer succesvol blijkt. Onze dank gaat uit naar Julius en ’zijn’ studenten!

14 oktober 2023

Dancing & Dining met de Ladies Circle Waalwijk

De Ladies Circle in Waalwijk organiseerde een Dance & Dine for Good event. Dit keer stond Stichting TAAI centraal. Ambassadeur Jos en zijn vrouw Sabrina hebben zich sterk gemaakt voor dit event en mochten een prachtige cheque in ontvangst nemen van € 10.500,-! Geweldig hoe iedereen zich heeft ingezet, dank jullie wel!

30 september 2023

Eerste Kazoku Cup voor Stichting TAAI

Kazoku dojo organiseerde een sportieve Cup en met succes!

Kazoku dojo is een Kyoku shin karate dojo in Rotterdam. Zij organiseert het toernooi voor het goede doel. Stichting TAAI Voorzitter René Pronk mocht aan het einde van de dag een cheque in ontvangst nemen van € 3.250,-!

Nogmaals bedankt!

29 september 2023

Op Bentwoud werd weer gegolft

Onze maatschappelijke partner Golfbaan Bentwoud organiseerde op 29 september 2023 weer een mooie golfmiddag. Deze dag heeft ruim € 6.000,- opgebracht! Een geweldige opbrengst waar wij Bentwoud weer enorm dankbaar voor zijn. Ambassadeurs Job, Leen en Lauren hebben uit naam van Stichting TAAI een bijdrage geleverd aan deze geslaagde dag.

Ambassadeur Lauren deelt haar verhaal over haar leven met CF en Stichting TAAI.

12 juni 2023

Een Rotterdams Maatje voor TAAI

Rotterdamse Maatjes steunt Stichting TAAI

Op maandag 12 juni organiseerde Rotterdamse Maatjes hun inmiddels beroemde haringparty in De Tuin van de Vier Winstreken in Kralingen.

Rotterdamse Maatjes (een initiatief van Vishandel Ruud den Haan) organiseerde hun jaarlijkse haringparty om de start van de haring te promoten en een goed doel te steunen. TAAI mocht naar huis met een weergaloos bedrag van € 25.366,-!

www.rotterdamsemaatjes.nl

Team Vishandel Ruud de Haan met in het midden Ambassadeur Job en bestuurslid Daphne

Februari 2023

Hoge School Leiden voor TAAI

TAAI Ambassadeur Julius Middel heeft in samenwerking met Hoge School Leiden een mooie actie opgezet waarbij een geweldige opbrengst van € 3.333,- geheel ten goede kwam aan Stichting TAAI!

TAAI Ambassadeur Julius Middel (links) neemt de cheque in ontvangst

Januari 2023

Een mooi Jubileum

Centrum voor Verantwoord Spelen organiseerde ter gelegenheid voor haar 10-jarig bestaan een informatieve bijeenkomst. Aansluitend werd een kleine veiling gehouden en kon de bijeenkomst afgesloten worden met een prachtig bedrag voor TAAI van € 8.364,- !

Bestuursleden TAAI Daphne Patijn Kanner en Rob Meijer

Juni 2022

Fit 4 Lady sportmarathon

Fit 4 Lady Goeree-Overflakkee heeft onder leiding van eigenaresse Carola ter gelegenheid van een mooi jubileum een sportmarathon gehouden. Een substantieel deel van de opbrengst werd geschonken aan Stichting TAAI. Aan het einde van de rit stond de teller op € 1.000,-! Heel veel dank aan Carola en alle fanatieke en lieve sporters van Fit4Lady!

Februari 2022

SPORTEN VOOR TAAI!

Studente Demi, werkzaam bij MyLife in Berkel & Rodenrijs, kreeg de opdracht een event te organiseren om zo haar studie Fitvak A af te ronden. Op 24 februari jl. organiseerde zij een Total Body Workout bij Mylife, waarvoor sporters zich konden inschrijven voor 10,-. De opbrengst van € 810,- werd volledig geschonken aan Stichting TAAI. Demi, MyLife & sporters, namens heel Team TAAI ontzettend bedankt!

Demi Verlangen temidden van 'haar' sporters met de cheque

Oktober 2021

Abby & TAAI bij Actie Warm Hart

Je bent 12 jaar, je hele toekomst ligt nog voor je maar je gezondheid beslist anders… Abby heeft namelijk CF…

Ilona, de moeder van Abby, had Stichting TAAI aangemeld bij Actie Warm Hart, omdat zij haar dochter een lange leven wil geven en dus zoveel mogelijk geld wilde ophalen voor Stichting TAAI. Samen met TAAI heeft Ilona er alles aan gedaan om heel veel stemmen te krijgen, maar is helaas net niet bij de laatste 5 goede doelen geëindigd. Dank jullie wel Ilona en Abby voor al jullie inspanningen!

September 2021

LTC Triomf tennist voor TAAI

Tijdens het Open Toernooi 2021 tennisten de sporters van LTC Triomf een geweldig bedrag van 1.250,- Euro bij elkaar. Onder de bezielende leiding van Arianne en John Kooijmans werd dit toernooi een enorm succes waarvoor onze dank!

augustus 2021

Bas... The Iron Man

Michael & Bas zijn al bijna 40 jaar vrienden. Michael is bestuurslid van TAAI en heeft een dochter (Sam) met CF. Bas wilde zich inzetten voor deze mooie Stichting TAAI. CF en Sport zijn innerlijk verweven. Het was Bas duidelijk dat het dus een sport-inzet moest worden. Ondanks dat het nooit lekker uitkomt en hij altijd druk is (3 kids, jongste geboren in 2020, nieuw ondernemersavontuur gestart in 2020), geen tijd voor excuses. Medicijn voor CF patiënten moet er gisteren zijn !!

Voor de mensen die niet weten wat een Iron Man is: Deze wedstrijd gaat over 1,9 km zwemmen, 90 km fietsen en 21,1 km hardlopen. Bas wil deze afstanden binnen 6 uur afgelegd hebben. Bas heeft nog nooit een Iron man gedaan en kan niet zwemmen, dus Bas denkt wel dat hij dat kan…????

En dat bewees hij! Met een opbrengst van maar liefst € 4.050,- geeft Bas Stichting TAAI een enorme steun in de rug! Bedankt lieve vriend!

Michael (bestuur TAAI) en zijn vriend The Iron Man Bas van den Bogerd

juli 2021

Ook de Hildegaertschool rent voor TAAI!

De Hildegaertschool heeft een geweldige sponsorloop georganiseerd voor TAAI. Alle kinderen hebben met behulp van het TAAI scholenactie pakket een topprestatie geleverd. De opbrengst van ruim € 17.000,- zegt genoeg! Wij zijn TAAI Ambassadeur Marieke en Bestuurslid Daphne en alle kinderen en leerkrachten van de Hildegaertschool enorm dankbaar voor deze geweldige opbrengst.

Interesse in een scholenactie? Mail ons voor de mogelijkheden info@stichtingtaai.nl

Bestuurslid Daphne (links) en Ambassadeur Marieke (rechts) bij de cheque uitreiking

Juni 2021

Daan's optiek steunt TAAI

Daan van Daan’s Optiek steunt Stichting TAAI en doneert € 500,- om zo mee te helpen HET medicijn te vinden om CF te genezen. Wederom een prachtige bijdrage en wij zijn Daan’s optiek dan ook heel dankbaar!

Daan’s Optiek

TAAI adviseur Arianne neemt trots de cheque in ontvangst

Juni 2021

De Gouden Griffel school rent voor TAAI!

Basisschool de Gouden Griffel heeft een geweldige sponsorloop georganiseerd voor TAAI. Alle kinderen hebben met behulp van het TAAI scholenactie pakket een topprestatie geleverd. De opbrengst van ruim € 20.000,- liegt er dan ook niet om. TAAI Ambassadeur Rienke heeft deze eerste editie van de scholenactie op touw gezet en met succes! Wij zijn Rienke, alle kinderen en leerkrachten van de Gouden Griffel enorm dankbaar voor deze geweldige opbrengst.

Ambassadeur Rienke neemt de cheque in ontvangst

Mei 2021

Café aan Zet heeft gelopen voor Stichting TAAI

Heb jij de barre tocht van Peet & Chell gevolgd?

Ze liepen van Rotterdam naar Assen… een idee dat ontstond, omdat deze twee mensen, bij wie het horecabloed door de vaten giert, het thuiszitten niet meer volhielden. Peet & Marichelle bedachten om te blijven wandelen, totdat hun geliefde zaak Café aan Zet weer open mag. Zondag 2 mei liepen zij hun geliefde terras van Café Aan Zet op na een barre tocht met heel veel mooie momenten, nieuwe contacten en natuurlijk ook blaren op de voeten. De teller loopt nog door maar dat ze een mooi bedrag voor TAAI hebben opgehaald is één ding dat zeker is. Zodra dit mogelijk is organiseren wij samen met Peet en Chell een mooi moment waarop het bedrag bekendgemaakt wordt.

Volg peet en chell

Een warm ontvangst voor Peet & Chell door enkele bestuursleden en ambassadeurs van TAAI EN door Melle, onze jongste TAAI ambassadeur

April 2021

It's our Case zet zich in voor TAAI!

Vier eindexamenkandidaten HAVO van het Wolfert Lyceum Bergschenhoek hebben voor het jong Ondernemen project It’s our Case opgericht. Zij verkochten telefoon hoesjes, maakten hiervoor een mooie website en staken veel tijd in het online promoten van hun product. Naast het binnenhalen van aandeelhouders en het verkopen van de hoesjes, kozen zij ervoor een gedeelte van de opbrengst te doneren aan Stichting TAAI. Het prachtige bedrag van € 520,85 werd overhandigd aan Bestuurslid Rob Meijer.

Heel veel dank aan Pim, Megan, Merel en Finn voor dit toffe ondernemersproject, waarbij jullie hebben bewezen ook maatschappelijk betrokken te zijn!

Pim, Merel, Megan en Finn reiken de Cheque uit aan Bestuurslid Rob Meijer

April 2021

Elevating Events Veiling voor TAAI

Drie gedreven HBO studenten Communicatie van Hoge School Rotterdam hebben als schoolopdracht een online veiling georganiseerd en kozen Stichting TAAI uit als opdrachtgever. Zij hebben de online veiling vanuit Muller & Co op geheel eigen wijze vorm gegeven. Vol trots werd de cheque van maar liefst € 3.350,- uitgereikt aan Rick Ruisch en Sam Hooreman van Stichting TAAI.

Heel veel dank Evan, Anne en Mathijs voor jullie inzet en gedrevenheid!

Sam en Rick Ruisch van TAAI ontvangen de cheque van Elevating Events

Januari 2021

STUUR een Kerstboom

Met de geweldige actie ‘Stuur een Kerstboom’ hebben we maar liefst € 23.166,99 opgehaald!

Afgelopen november startte Stuur Chauffeurs de actie ‘Stuur een Kerstboom’, waarbij de opbrengst geheel naar Stichting TAAI zou gaan. De actie is breed gedeeld en zelfs in de media geweest. Begin december hebben de chauffeurs van @stuurchauffeurs zich ingezet om alle 500 bestelde kerstbomen op tijd bij iedereen thuis te krijgen. Dit is gelukt met een fantastisch resultaat!

Vanmorgen hebben Arthur & Robin van @stuurchauffeurs de cheque overhandigd aan Sam Hooreman van Stichting TAAI.

Dank jullie wel Stuur Chauffeurs voor dit initiatief en Van Mossel Mercedes-Benz voor het beschikbaar stellen van de voertuigen en natuurlijk aan de chauffeurs voor hun inzet met het bezorgen van alle kerstbomen!

STUUR Chauffeurs

Sam van TAAI en Arthur en Robin van Stuur Chauffeurs zijn maar wat trots op deze geslaagde actie

December 2020

Rabobank

Ook de Rabobank omarmt TAAI tot CF te genezen is met een donatie van € 500,-! Veel dank Shirley voor dit initiatief!

Shirley overhandigt de Cheque aan Bestuurslid Linsey

December 2020

Ooms Makelaars

Zo aan het eind van het jaar waarin zoveel tegen zit voor velen kunnen wij als Stichting ook wel een steuntje in de rug gebruiken. Ooms Makelaars IJssel- en Lekstreek draagt TAAI een warm hart toe en heeft een mooie donatie gedaan van € 500,-. Heel veel dank Illana Kalden voor dit prachtige initiatief!

Ooms Makelaars

Linsey Ruisch, Bestuurslid TAAI, nam de cheque van Illana Kalden in ontvangst

Oktober 2020

Mooi van Moos

Met de verkoop van bijzondere kerstballen heeft Mooi van Moos een prachtig bedrag van 1.000,- Euro gedoneerd aan TAAI.

Wanneer je er achter komt dat 1 op de 30 mensen in Nederland drager is van een foutje in het CF-Gen, kun je niets anders dan jezelf afvragen: hoe groot is de kans dat jij zelf, je kindje, je neef of nichtje of iemand anders dichtbij je, wordt getroffen door CF.

In een tijd dat we als mensheid zoveel kunnen, the sky the limit is en we ons vaak als mens onoverwinnelijk voelen, lijkt het bijna ongeloofwaardig dat er nog geen medicatie is die alle vormen van CF doeltreffend aanpakt en daarmee vele levens verlengt.

Geld maakt over het algemeen niet gelukkig. We weten wel zeker dat meer geld resulteert in meer wetenschappelijk onderzoek en uiteindelijk in medicatie die aanslaat bij alle vormen van CF, kortom minder verdriet en meer geluk. Dat is toch wat je anderen gunt.
Mooi van Moos heeft zich ingezet voor Stichting Taai en doneert met liefde. We kunnen niks meer dan hopen dat jullie ook met liefde doneren.

Mooi van Moos

De kerstballen van Mooi van Moos

Juli 2020

KLM steunt TAAI

Koen Hesseling, een KLM-er met een gouden hart, gaat met pensioen en heeft als afscheidscadeau een donatie gevraagd voor Stichting TAAI. Maar liefst € 7.310,- is er door KLM-ers bij er elkaar gebracht voor onderzoek naar CF!
Dus ook de hele KLM steunt TAAI tot CF te genezen is!

Koen Hesselink (left) with Jos, ambassador of TAAI foundation, and his daughters.

Juni 2020

John Vos

Opbrengst CD van John Vos ‘Aurora’
John Vos was CF patiënt en heeft helaas de strijd tegen deze ziekte op 28 januari jl. verloren.

John had een bijzonder positieve manier om zijn ziekte te kunnen dragen. Eén van zijn drijfveren was namelijk muziek en dan vooral het bespelen van de piano.

Hij heeft om zijn emoties en verdriet te kunnen uiten een pianonummer gemaakt genaamd Aurora. John is doorgegaan met het maken en schrijven van muziek omtrent zijn ziekte en bij alle ziekenhuisopnames componeerde hij zijn nummers in de hal van het EMC. Dit is zijn geheel een hele mooie cd geworden, met piano nummers en met als titel ‘Aurora pianosongs of comfort and hope’. Met prachtige nummers en teksten waarachter bij allen een verhaal zit.

John heeft in 2018 de cd voor het eerst voorzichtig uitgebracht en zijn wens was om de opbrengst te doneren aan de genezing van Cystic Fibrosis. Helaas is dit toen niet gelukt, hij werd te ziek.

Nu is de cd geremasterd, postuum opnieuw uitgebracht en heeft zijn familie en vrienden de opbrengst van de verkoop van de cd’s gedoneerd aan Stichting TAAI.

We zijn er trots op dat de opbrengst van 750,- Euro ten goede is gekomen aan onze Stichting!

John Vos achter zijn geliefde piano

Mei 2020

CHEZ JAN

TAAI Actie bij Chez Jan
Ter gelegenheid van de 50e verjaardag van TAAI ambassadeur Marcel den Ouden werd op zondag 3 mei bij Foodtruck Chez Jan een speciale TAAI actie gehouden. Niks geen cadeaus voor de jarige maar donaties aan TAAI! Ook werden er #stichtingtaai bandjes verkocht en als klap op de vuurpijl werd 0,50 per hotdog geschonken aan TAAI, wat heeft geresulteerd in een donatie van ruim €1.000,-! Geweldige actie waar wij als TAAI bijzonder dankbaar voor zijn.

Van woensdag t/m zondag is de Foodtruck te vinden op het parkeerterrein van Lommerrijk (Straatweg 99, Rotterdam).

www.chezjan.nl

Ambassadeur Marcel den Ouden

Maart 2020

PERSONAL TRAINING LOUNGE

TAAI week bij de Personal Training Lounge
Alle leden van de Personal Training Lounge uit Bergschenhoek werden uitgedaagd om mee te doen aan challenges. Per challenge betaalden de leden 5,- extra. Hartverwarmend hoeveel leden hier aan mee wilden doen. Er is maar liefst €2.415,- opgehaald!

www.personaltraininglounge.nl

Overhandiging cheque aan de voorzitter van TAAI, René Pronk

Januari 2020

CREATIVE COCKTAIL

TAAI Kerstgeschenk van Creative Cocktail
Dick Kuyten van Creative Cocktail heeft als eindejaarsgeschenk al zijn relaties een #stichtingtaai bandje geschonken. Geen kerstpakket vol goed bedoelde lekkernijen maar een mooi cadeau waarbij de boodschap heel duidelijk was, CF moet te genezen zijn en laten we ons hier samen voor inzetten!

www.creativecocktail.nl

Blijf op de hoogte van onze strijd tegen CF

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief