TERRIFIC

Samenwerking Erasmus MC

Onderzoek genezing Taaislijmziekte

De laatste ontwikkelingen op het gebied van nieuwe medicijnen voor CF zijn hoopvol. Om deze ontwikkelingen te versterken en te versnellen, zet Stichting TAAI zich in samenwerking met CF centra en de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting in om baanbrekend onderzoek te ondersteunen. Eén jaar na de oprichting is Stichting TAAI een samenwerking aangegaan met het Erasmus MC en is het TERRIFIC onderzoek van start gegaan om vervolgens in het tweede jaar diverse onderzoeken van het HIT CF 3.0 programma van de NCFS te ondersteunen.

Taai ERasmus Research Initiative to FIght Cf

TERRIFIC

Met gepaste trots en heel veel hoop voor de toekomst willen wij jullie graag op de hoogte brengen over de samenwerking tussen Stichting TAAI en het Erasmus MC en baanbrekend onderzoek dat binnenkort van start gaat. Het doel waar wij Stichting TAAI op 8 februari 2020 voor hebben opgericht en waar wij ons al die maanden met hart en ziel voor hebben ingezet, komt een stapje dichterbij.

Subtitel

HIT CF 3.0

Had je al gehoord van het nieuwe vijfjarig onderzoeksprogramma HIT CF 3.0 van de NCFS? Dit programma heeft als doel te werken aan een toekomst, waarin alle mensen met CF een behandeling kunnen krijgen die de oorzaak van CF aanpakt en die hun ziektelast vermindert. In 2022 gaat HIT CF 3.0 met 20 projecten van start, en hoe! Stichting TAAI ondersteunt diverse onderzoeken van het HIT CF 3.0 programma middels directe bijdragen aan de onderzoekscentra met maar liefst 1 miljoen euro! Daarnaast is er door de NCFS al 1 miljoen beschikbaar gesteld, wat samen met onderzoekers, Skate4AIR en Stichting The Air Team bijeen is gebracht. Het HIT CF 3.0 programma bedraagt in totaal zes miljoen euro, hiervan is nu al een derde bij elkaar. Een vliegende start van dit project, waarvan de inhoud en details in januari worden gepubliceerd.

Wij houden jullie via onze nieuwsbrief op de hoogte over de voortgang en resultaten van TERRIFIC.