Wij vechten voor het vinden van een medicijn

Meer onderzoek

De oplossing is dichtbij

Er wordt veel onderzoek gedaan en er zijn al prachtige resultaten geboekt. Maar er is veel meer geld nodig om echt door te kunnen pakken. Stichting TAAI zet zich met hart en ziel in deze ziekte voor eens en voor altijd uit te bannen door financiële bijdragen te leveren aan baanbrekend onderzoek. Middels diverse donateurwervende acties zamelt de Stichting geld in om in samenwerking met artsen en wetenschappers onderzoek te financieren. Meld je aan als Vriend van de Stichting! Dit kan zowel zakelijk als particulier en help mee om mensen met CF een langer leven te geven.

Zo maken we het verschil, want de oplossing is zo dichtbij!

Dit is waar wij voor staan

Stichting TAAI

De Stichting zet zich in om Wetenschappelijk Onderzoek te ondersteunen naar de ziekte Cystic Fibrosis, kortweg CF en ook wel Taaislijmziekte genoemd.

Helaas is deze ziekte nog steeds ongeneeslijk. Daar gaan wij wat aan doen!

Onze missie

Hier gaan wij voor

Onze missie

Het bevorderen en ondersteunen van wetenschappelijk onderzoek naar betere behandeling en uiteindelijk genezing van Cystic Fibrosis (CF, Taaislijmziekte).

Waarom Stichting TAAI

Wij gaan het verschil maken

CF is één van de meest voorkomende erfelijke ziekte in Nederland en is nog niet te genezen. Ongeveer 1.500 mensen in Nederland hebben CF en er worden ongeveer 25 kinderen per jaar geboren met deze ziekte. De levensverwachting van mensen met CF ligt tussen de 40-45 jaar. Deze cijfers geven aan dat slechts de helft van de mensen met CF ouder wordt dan 40-45. Dit zijn voor ons onacceptabele getallen! Naar schatting is 1 op de 30 Nederlanders drager van een foutje in het CF-gen. De levensverwachting is in de loop der jaren sterk gestegen maar nog steeds veel te laag.

CF kent ruim 2000 verschillende mutaties, onderverdeeld in 5 klassen, wat wil zeggen dat alle mutaties per klasse dezelfde soort eigenschap hebben en elk een eigen fout in het gen heeft. Die fout resulteert dus in het hebben van CF maar ontstaat net wat anders. Daarom is niet alle medicatie die nu beschikbaar is niet zomaar voor iedereen met CF geschikt. Er worden grote stappen gemaakt, maar we zijn er nog lang niet. Dus moeten we doorpakken en dat kan alleen als er meer en nog beter onderzoek wordt gedaan en dat kost geld!

Het idee ontstond om zelf een Stichting te beginnen om een bijdrage te kunnen leveren aan wetenschappelijk onderzoek, waardoor CF geen ongeneeslijke ziekte meer hoeft te zijn! De wens om iets fundamenteels bij te dragen werd groter en zo werd besloten de handen ineen te slaan, Stichting TAAI werd een feit.

Stichting TAAI heeft als doel wetenschappelijk onderzoek te stimuleren naar de ongeneeslijke ziekte Cystic Fibrosis (CF, Taaislijmziekte) door middel van financiële bijdragen. Er is al veel baanbrekend onderzoek gedaan met prachtige resultaten, maar nog niet genoeg!

Bekijk hier de organisatie van Stichting TAAI